Hus

Jag svävar fortfarande på moln.
Kan tiden gå lite fortfare så vi snart får flytta in.

Vi har redan börjat packa, 69 dagar går fort!

Om vi har tur och får lägenheten såld tidigare kommer vi förmodligen kunna flytta in redan i november.
Det är mest önsketänkande, men det vore läskigt skönt!

Jag är alldeles pirrig i hela kroppen!
Tänk att få sitta framför brasan med en bra bok när det är lite kyligt ute.
Det är livet!

Mejerifri veckomeny

Förra veckan valde jag att följa era önskemål och prova äta mejerifritt (med undantag för smör).
Det gick bra men jag saknade ost och grädde.
Jag märkte ingen skillnad när jag uteslöt mejerier så nästa vecka kommer jag återgå till mina normala matvanor.
Jag kommer absolut att göra en till mejerifri veckomeny framöver men näst på tur står superstrikt (jag jobbar på det och det kommer snart).
 
Daglig matinspiration:  AnnasLCHF
Jag gillar inte kaffe/te.
Jag äter inte frukost för att då blir jag maniskt sugen/hungrig resten av dagen.
Anledningen till att jag räknar min mat är för att jag lätt överäter.
Med hjälp av mitt matschema håller jag koll på mitt dagsintag för att inte äta för mycket eller lite mat.
 
(OBS! Jag räknar inte med gurkan och salladen då det skulle kännas för nitiskt att räkna "10g rucola + 20g gurka". Någon måtta får det vara på räknandet)
 
Hur vet man hur mycket man ska äta?
Protein
Målvikt i gram, för mig 65kg = 65g protein
Fett
Dubbel målvikt i gram, för mig 2x65g = 130g fett
Kolhydrater
Här råder det delade meningar. Jag mår bäst när jag begränsar kolhydratintaget till MAX 20g/dag. 
 
Måndag
Lunch:  Korv med champinjoner (3st Gårdssällskapets Chorizo + 150g champinjoner + 50g smör)
Middag:  Fläskkarré med kryddsmör (140g fläskkarré + 40g vitlökssmör)
     
Protein:  65g
Fett:  131g
Kolhydrater:  8g
 
Tisdag
Lunch:  Nürnberger Bratwurst (1 paket ICA's Nürnberger Bratwurst + 15g smör)
Middag:  Makrillfilé i tomatsås med ägg och smör (125g makrillfilé + 4ägg + 25g smör)
 
Protein: 65g
Fett:  135g
Kolhydrater:  5g
 
Onsdag
Lunch:  Strimlad fläskkarré och kycklinglårfilé (135g fläskkarré + 50g kycklinglårfilé + 60g smör)
Middag:  Asiatisk köttfärssås med rödkål (150g fläskfärs + 90g champinjoner + 50g lök + 50g paprika + 1,5dl kokosgrädde + 150g strimlad rödkål)
   
Protein:  65g
Fett:  135g
Kolhydrater:  19g
 
Torsdag
Lunch:  Korv med ägg  (1st Gårdssällskapets Salsicca + 1ägg + 60g smör)
Middag:  Kyckling med blomkålsris och currysås (170g kycklinglårfilé + 2dl kokosgrädde + 150g råriven blomkål)
  
Protein:  65g
Fett:  132g
Kolhydrater:  15g
  
Fredag
Lunch:  Bacon med smörstekta vaxbönor (200g bacon + 200g vaxbönor + 25g smör)
Middag:  Entrecote med kryddsmör (170g entrecote från Gårdssällskapet + 45g smör)
   
Protein:  65g
Fett:  139g
Kolhydrater:  10g
 
Lördag
Lunch: Äggröra med smör (4 ägg + 55g smör)
Middag: Tacos (180g blandfärs + 2 avokados +  ca 50g av varje grönsak)
  
Protein: 65g
Fett:131g
Kolhydrater: 13g
 
Söndag
Lunch: Ägg med bacon (90g strimlad bacon + 3 ägg + 40g smör)
Middag: Mejerifri kålwok (170g fläskfärs + 150g vitkål + 70g champinjoner + 50g paprika + 50g lök + 1dl kokosgrädde)
  
Protein: 65g
Fett: 136g
Kolhydrater: 18g
 
 
2 kommentarer
publicerat i Matdagbok
Taggar: AnnasLCHF, Instagram, LCHF, LCHFrecept, MejerifriLCHF, Motivation, Sockerberoende, StriktLCHF, annaslchf, matplan

Vill inte...

Jag vill inte bli sjuk!
I flera dagar har jag haft galet ont i halsen.
Igår hade jag jätteont på morgonen när jag vaknade och sen bara lite öm under dagen.
Efter fyra vände det och ju längre tid som gick desto ondare fick jag i både hals och huvud.
Jag la mig tidigt i hopp om att bli frisk till idag, men icke.

Därför ska jag bara vila och börja smårensa min garderob.
Eftersom jag inte mår helt hundra blir det ett kort inlägg idag.

Tack för era tips angående flyttpackning, ni är guld!

Hoppas ni får en bra söndag.

Visa fler inlägg