Veckomeny

Daglig matinspiration:  AnnasLCHF
Jag gillar inte kaffe/te.
Jag äter inte frukost för att då blir jag maniskt sugen/hungrig resten av dagen.
Jag äter Bregott för att det är gott och för att det är lättare för mig att ha/stapla i jobbkylen.
Anledningen till att jag räknar min mat är för att jag lätt överäter.
Är du nybörjare eller har mycket övervikt förespråkar jag inte att du ska väga din mat.
När jag gick ner i vikt åt jag när jag var hungrig tills jag blev mätt av saker med max 5g kolhydrater/100g.
Nu är jag matblind och med hjälp av mitt matschema håller jag koll på mitt dagsintag för att inte äta för mycket eller lite mat.
 
(OBS! Jag räknar inte med gurkan och salladen då det skulle kännas för nitiskt att räkna "10g rucola + 20g gurka". Någon måtta får det vara på räknandet)
 
Hur vet man hur mycket man ska äta?
Protein
Målvikt i gram, för mig 65kg = 65g protein
Fett
Dubbel målvikt i gram, för mig 2x65g = 130g fett
Kolhydrater
Här råder det delade meningar. Jag mår bäst när jag begränsar kolhydratintaget till MAX 20g/dag. 
 
Måndag
Lunch:  Falukorv och ICA's grönmix  (200g Gårdssällskapets falukorv + 150g ICA's frysta grönmig + 50g bregott)
Middag:  LCHF-wrap (2ägg + 50g skinka + 60g gräddost + 20g hyvlat smör)
  
Protein:  65g
Fett:  132g
Kolhydrater:  9g
 
Tisdag
Lunch:  Knackwurst (2st korvar + 50g bregott)
Middag:  Ugnsomelett (3ägg + 115g champinjoner + 50g lök + 50g ost + 40g bregott)
  
Protein:  65g
Fett:  142g
Kolhydrater:  10g
 
Onsdag
Lunch:  Pyttipanna  (100g svartrökt kassler + 1st knackwurst + 50g bregott)
Middag:  Köttfärssås med zoodles (130g nötfärs + 50g tomat + 50g lök + 1dl grädde + 30g gräddost + 150g strimlad zucchini)
   
Protein:  65g
Fett:  133g
Kolhydrater:  14g
 
Torsdag
Lunch:  Bräckt skinka med äggröra  (100g svartrökt kassler + 2ägg + 50g bregott)
Middag:  Pannbiff med gräddsås och brysselkål (140g nötfärs + 1,5dl grädde + 150g brysselkål)
   
Protein:  65g
Fett: 132g
Kolhydrater: 13g
 
Fredag
Lunch:  Salami (125g salami + 50g bregott)
Middag:  Skinksås med zoodles (180g rökt skinka + 50g lök + 1dl grädde + 150g strimlad zucchini + 2skivor gräddost)
   
Protein:  65g
Fett: 131g
Kolhydrater:  12g
 
Lördag
Lunch:  LCHF-wrap  (2ägg + 50g gräddost + 50g skinka + 30g hyvlat smör)
Middag:  Lowcarbonara (240g bacon + 50g lök + 200g shiratakinudlar)
   
Protein:  65g
Fett:  136g
Kolhydrater:  11g
 
Söndag
Lunch:  Påläggsrullar  (60g ost + 50g skinka + 60g smör)
Middag:  Kycklinggryta  (165g kycklinglårfilé + 150g champinjoner + 60g paprika + 50g lök + 1,5dl grädde)
  
Protein: 65g
Fett: 136g
Kolhydrater: 16g