- Sätt ugnen på 200 grader
- Hyvla din favoritost
- Lägg upp osten med "lagom" mellanrum på plåt med bakplåtspapper, de flyter ut olika mycket beroende på sort och tjocklek
- Skjuts in i ugnen i 5-9 minuter (beroende på tjocklek kan den behöva stå längre/kortare, det gäller att hålla koll)
- Ostchipsen är färdiga när de börjar gulna lite och fettet de puttrat i har absorberats


Mums! Detta skall jag ta och testa när det är lite mer festlig stämning. Än så länge har jag inget direkt sug efter chips och godis men det kan ju vara bra att ha något alternativ att ta till om det behövs :) Tack för tipset!
Ser fantastiskt gott ut, måste testa, tipsar å delar vidare på min blogg så att jag kommer ihåg att testa :-)
Vilken ost använder du?
Hej Anna!
Det ser jätte gott ut, godare än vanliga chips!
Jag har följt dig ett tag och fått mycket tips och inspiration utav dig!:)
Jag undrar ca hur många kolisar, fett och protein du ligger på dagligen i och med att du har du har gjort såna "framsteg" som verkar fungera mycket bra!
Hälsningar
Ida
Skulle egentligen gå och lägga mig, men fastnade framför ostsektionen i typ en halvtimme :)
Går det att göra med färdigriven ost?

6